02185743682
information@kinoki-pad.ir

لزوم ارائه برنامه کاربردی برای کاهش شکاف آموزش و بالین در پرستاری


معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم ارائه برنامه کاربردی برای کاهش شکاف آموزش و بالین، گفت: باید با تلفیق تئوری، بالین و عرصه در ارائه خدمت، احساس مسئولیت و تعهد بیشتری نسبت به بیمار و مددجو در دانشجویان و فراگیران نسبت به بالین ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مریم حضرتی در سمپوزیوم یک روزه معرفی و نقد نوآوری‌های آموزشی در پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی تهران ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع)، ایام رجبیه و آمادگی برای مهمانی خداوند را مبارک دانست.

وی با اشاره به عنوان طرح پیشنهادی دانشکده پرستاری و مامایی تهران با عنوان طرح تلفیق آموزش و بالین بر لزوم کسب نظر از دانشجویان و همکاران بالینی به عنوان ذینفعان اصلی تاکید کرد و گفت: در تلفیق آموزش در بالین و یا در عرصه، تلاش های بسیاری صورت گرفته است، اما هنوز نیاز به الگوهای برتر و تثبیت شده جهت اجرای بهتر این امر مهم هستیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: مدل‌های مختلفی برای کم کردن شکاف بین تئوری و عمل در پرستاری برای حل مشکلات آموزشی مطرح شده است که این سمپوزیوم یک روزه که با طراحی و مدیریت کارگروه توسعه علوم پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با حضور اساتید و فرهیختگان پرستاری در جهت نقد و بررسی این گونه طرح‌های نوآورانه در پرستاری انجام گرفته است، شایسته تقدیر است.

بنابر اعلام وبدا، حضرتی با اشاره به طرح دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در برگزاری آزمون عملی پیش کارورزی به شیوه آسکی از اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: این طرح در تعدادی از دانشگاه‌ها در حال انجام است، اما این روش باید قانونی و مصوب شده و به شکل متحدالشکل اجرا شود.

وی طرح اتندینگ پرستاری پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را  نیز طرحی ارزشمند دانست و گفت: این طرح شکاف بین آموزش و بالین را به نحو مطلوبی کاهش می‌دهد و در ایجاد اعتماد به نفس در دانشجویان و رضایت شغلی اساتید پرستاری در بالین می‌تواند موثر باشد، اگرچه این طرح هنوز در ابتدای کار است و نیاز به تکمیل شدن دارد.

وی همچنین در این سمپوزیوم، خواستار اجرایی شدن طرح‌ها به صورت پایلوت و در نظر گرفتن جوانب مختلف آن شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code